Logo  Driftking

Driftking in Ebisu - part 1

Koriyama - 4 november
Na een vlucht van 12 uurtjes kwam Paul aan op Narita Airport. Vlucht was ok, alleen de volgende keer ff zien te ruilen met een dwerg-japanner die bij de nooduitgang zat....
Op Narita Airport eerst een mobieltje gekocht en daarna de trein naar Tokyo. Vanuit Tokyo met de Shinkansen (een soort TGV) naar Koriyama en daar werd Paul al opgewacht door Federico. Federico is de organisator van Driftstars.it en nodigt Team Orange regelmatig uit voor zijn Driftschool en Driftshows. Kijk ook eens op www.driftstars.it en www.losceriffo.com .

In het hotel waren de andere deelnemers aan de DriftSummit al aanwezig; 6 Italiaanse klanten van Federico en 4 deelnemers aan de NDS (de driftseries van Zuid-Afrika, die gejureerd worden door Sleepy (www.ndsdriftseries.com ). Savonds werden ze opgehaald door Sleepy en meegenomen naar een Japans restaurant. Dit was dus schoenen uit en op de grond zitten....eten is wel lekker, alleen groene dingen moet je afblijven (wasabi en groene thee is vies). Met stokjes eten valt best mee! Sleepy had ook nog een leerling bij zich, 16 jaar en rijdt Formule Honda!

De volgende dag gingen ze met de trein naar Nihonmatsu, om daar de werkplaats van K-style te bezoeken. Daar worden de auto’s van team Orange gebouwd en onderhouden. Paul gaf zijn ogen goed de kost, want ze waren daar net een nieuwe Mitsubishi Evo10 aan het opbouwen voor TimeAttack.De winkel ernaast was een beetje vergane glorie; veel vergeelde doosjes met S13-spullen en veel standaard onderdelen die ze overhouden als ze een nieuwe auto opbouwen.
Even later gingen ze met een busje naar Ebisu, wat een kilometer of 4 buiten Nihonmatsu ligt.... en wel flink bergop....het busje heeft hoofdzakelijk in z’n 1 gereden!
Op Ebisu aangekomen eerst even gekeken bij Driftland (een van de in totaal 8 circuits) waar een van de Zuidafrikaanse deelnemers aan het testen was met een Nissan S13, waar hij dit weekend mee gaat deelnemen aan de D1-Streetlegal Series.
Daarna was het tijd om de dierentuin te bekijken, maar daar vond Paul niet zoveel aan (heeft nou eenmaal niks met dieren die in een veel te klein hokje zitten...)
Hierna was er een lunch in het restaurant; ook weer met z’n allen om een bakplaat, en flink eten!
Smiddags werden we rondgeleid langs de verschillende circuits. Erg gaaf om deze nou eens in het echt te zien, Paul kende de meeste al van filmpjes op Youtube. Op de meeste banen werd ook gewoon gedrift; beetje testen of gewoon vrij-driften!
DriftQueen was ook met haar Missile-car aan het rijden op de Touge-course; gewoon een bergweggetje,en dan alle haarspeldbochten aan elkaar linken! Op de West-Course heeft Suanaga ook zijn ‘driftautokerkhof’ hoop afgeschreven Missile-cars bij elkaar, die staan te wachten op de volgende trainingsdag of Matsuri.
Als laatste gingen we naar de East-Course,waar dit weekend de D1-Streetlegal Series wordt gehouden. De Zuidafrikaanse deelnemer was daar aan het testen, samen met een 15-jarige pupil van Sleepy. Die laatste had ook een Nissan S13, maar dan wel een wat dikkere; mega stuur-uitslag en een dikke motor erin!
Sleepy gaf via de walkie-talkie aanwijzingen,maar niet teveel; er worden bijvoorbeeld geen clipping-cones uitgezet.......het is de bedoeling dat de leerling zelf de ideale lijn leert ontdekken.

Toen het donker werd weer met busje en trein naar het hotel. Savonds met Sleepy en Kumakubo uit eten; nu bij een Sushi-restaurant. De hapjes komen hier op een lopende band voorbij de tafels, en je pakt waar je zin in hebt. Boven je tafel zit ook nog een touch-screen waarop je nog meer gerechten kan bestellen; deze komen dan met een treintje naar je tafel....je schoteltje van het treintje afpakken en dan gaat-ie weer terug naar de keuken. Na afloop worden de lege schoteltjes geteld en de rekening gemaakt.

ga terug

Bestel direct!

De Driftking hoodie