Logo  Driftking

Driftking in Ebisu - part 7

Nihonmatsu, 17 nov 2009 – The day after…
Vanmorgen eerst eens lekker uitgeslapen, daarna weer naar Ebisu. Aan de poort van Ebisu betaal je als bezoeker entreegeld (1500 Yen is 11 euro) en dit is voor de dierentuin. Als je wil rijden kan je een bepaald circuit kiezen, of je kiest alle circuits voor drift. Dit kost voor een halve dag 3000 Yen (da’s dus 22,50) en dan kan je dus gewoon de hele middag rijden op elk circuit wat open is.

Dat deed Paul dus vanmiddag, om alle restjes banden op te maken, en je hebt natuurlijk nooit genoeg gedrift! Lekker droog weer, de Nissan met 0.9 bar boost, een hoop banden en velgen, wat kan er mis gaan? Nou niks dus; hele middag gereden, eerst op Kita ( North course, met de muur aan de linkerkant), daar was Paul de enige. Het was erg rustig vandaag met drifters, denk dat de meesten zich al voldoende hadden uitgeleefd dit weekend. Opvallend was dat er niks te zien was van een compleet weekend carnage: alles was netjes alsof er niks gebeurd was. Omdat het zo netjes is allemaal laat je zelf ook nergens rommel achter, heb je een klapband gehad dan rij je nog een rondje om de flarden op te halen en ruim je die netjes op.

Daarna weer even wat banden gewisseld bij het bandenapparaat op Minami en met een stapel verse banden naar Touge course. Hier had Paul alleen nog maar in de regen gereden, dus nu was het op droog flink aanpoten. Kumakubo kwam ook nog even kijken, en maakte de lampen aan want inmiddels was het al weer donker aan het worden, en de koplampen van de Nissan zijn niet meer zo dat je er iets aan hebt in het donker….. Touge is echt vet om te doen, smal en bochtig weggetje wat eerst de berg op, en daarna weer naar beneden gaat. Hier heb je echt alle technieken nodig om de auto driftend helemaal rond te laten gaan. Ook hier was Paul weer de enige, en cool om te zien dat je eigen rook er nog hangt als je een rondje later weer langskomt!

Om 5 uur was het over met de pret (en met de banden ook trouwens, tank leeg, et cetera) en heeft Paul de auto bij Andy op het terrein geparkeerd. Hier mag Paul zijn Missile laten staan tot de volgende Matsuri (Spring-edition, zo ongeveer in april-mei).

De score so far: 5 tanken brandstof, anderhalve liter olie, 18 banden en een Nissan die er niet meer zo strak uitziet. Verder een lekke spruitstukpakking (na een tik op de uitlaat) een lekkende versnellingsbak (via de pook) die giert in alle versnellingen, nog steeds een bonkende achteras (werd niet erger,maar ook niet minder…) en diverse plaatwerkdelen en koplampen die met tie-ribs aan elkaar hangen. Achterschermen zijn ook helemaal blank van binnen van alle klapbanden, voorbanden hangen ook de flarden aan (zijn nog de oude Bridestones waarop-ie stond toen Paul hem kreeg, maar eigenlijk geen onderstuur gehad….). Achterklep sluit niet meer na het kussen van de muur op Kita, maar dat hebben we vandaag nog kunnen fixen (met een flinke hamer). Al met al heeft de auto het prima volgehouden, grootste voordeel van een Nissan Silvia is de relatief simpele techniek en de verkrijgbaarheid van onderdelen (omdat vrijwel iedereen met zo’n ding drift). Op zich is een grote auto (Nissan Laurel, Toyota Cresta) ook prima geschikt voor de Matsuri, maar met een S13 ga je harder!

Nog even wat kapotte banden van de velgen halen en toen met Andy en Dino (van Speedhunters) naar de GTR-shop gereden. Deze is gespecialiseerd in Nissan Skyline GTR en was net bezig een R34 GTR met 2,8 motor te mappen. Dikke bakken allemaal daar en serieuze motoren-bouwers. Daarna nog uit eten met z’n allen, er is nu ook een jongen uit Nieuw-Zeeland overgekomen die morgen een driftschool van Team Orange gaat volgen, dus die was erg benieuwd naar Paul’s ervaringen van zijn driftschool. Het driftfeest is nu helaas voorbij, morgen naar Narita, om daar woensdag op het vliegtuig naar Nederland te stappen.

Komend weekend een demo bij de International Motorshow Luxembourg met zijn vertrouwde Driftking-BMW. Zal wel weer even wennen worden aan een linksgestuurde auto! De week daarna is de finale van het franse FDC kampioenschap, misschien wel in de sneeuw?

Conclusie van dit alles: iedere echte die-hard drifter moet een keer op Ebisu gedrift hebben, en bij voorkeur de Matsuri meegemaakt hebben, dit is met niets anders te vergelijken. Qua kosten valt het ook nog wel mee, als je alles maar ruim van tevoren regelt (ticket is goedkoper, Andy kan je een goedkopere auto leveren, inschrijfgeld is lager, et cetera). Voor de Spring-Matsuri zou het te gek zijn als we met een groep Nederlanders die kant op gaan. Nog gezelliger en bij de G1GP kunnen we laten zien dat de ‘Mad Dutchmen’ er zeker bij horen!

ga terug

Bestel direct!

De Driftking hoodie